پایگاه اینترنتی فاطمه الزهرا - پاسخ به شبهه دوم....

پایگاه بزرگ فرهنگی و دینی

پایگاه بزرگ فرهنگی و دینی

پایگاه اینترنتی فاطمه الزهرا - پاسخ به شبهه دوم.... پایگاه بزرگ فرهنگی و دینی
پاسخ به شبهه دوم حقیقت چیست؟

چنانچه در پست قبلی ثابت شد خطبه مربوطه اگر در وصف هر که گفته شده در وصف عمر و خلفا صادر نشده و ایشان به زور خواستند به عمر بچسبانند و که شکر خدا ارزو بکور خواهد برد حال در پست جدیدش ایشان در اوج بی شرمی و بی حیایی میاد میگه که

در زمان پیامبر کسی جرات نداشت به گرامی ترین فرزند پیامبر از گل نازک تر بگوید جز یک نفر!

و ان هم کسی نیست جز حضرت علی که شوهر حضرت فاطمه بود و دعواهای زن و شوهری احتمالا وجود داشته است و....برای مطالعه پست این اسلام نما کلیک کنید

ایشان توهم زده شده و برای خودش شان صدور حدیث صادر میکنه برای خودش فکر میکه و نظر شخصی میده ومیگه که چون رسول خدا این حرف را زده حتما کسی او را ازار رسانده و اون هم کسی نبوده جر حضرت امیر و به چند حدیث که جعل بودنش کاملا معلومه رو اورند و استناد به این حدیث غلط چنین مطلب شرم اوری را بیان میکنه و حال از فرط بی سوادی نمیداند که هر حدیثی که با قران در تعارض باشد علی الجدار حال این حدیث کاملا غلط را ببینید و در کنار قران کریم بذارید جعلش کاملا مشخصه چون حضرت علی طبق ایه تطهیر معصوم بوده و حتی فکر گناه و خطا هم نداشته چه برسه به انجام گناه عظیمی چون ازار دختر نبی اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا پس نتیجه میگیریم این احادیث غلط کاملا با قران و کلام وحی در تعارض بوده و علی الجدار و ایشان قطعا توهم زده شدند و دچار یک بیماری ذهنی شده اند که خدا شفاهشان بدهد

و ضمنا ایشان از کتاب بحار حدیث اوردن که خود مولف کتاب علامه مجلسی اذغان داشته که احادیث جعل را در کتب بحارش بر نداشته است

و اینک شأن صدور این روایت و اندکی توضیح در ادامه مطلب.....

طرح یک  شبهه:

وهابی‌‌ها شبهه‌‌ای ساخته‌‌اند مبنی بر اینکه حدیث «فاطمة بضعة منی» در مذمت حضرت علی(علیه السلام) از پیامبر صادر  شده است!

توضیح:


در کتاب «صحیح بخاری» حدیث 3110 آمده است که پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «فاطمة بضعة منی» یعنی: «فاطمه پاره تن من است». سپس به نقل از «مسور بن مخرمه» حدیثی جعلی نوشته است که: علی(علیه السلام) می‎‌‌خواست «جُوِیریه» دختر ابوجهل را خواستگاری کند و به اصطلاح عامیانه بر سر حضرت زهرا(علیها السّلام) هوو بیاورد که پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) این سخن را فرموده‌‌‎اند و منظورشان این بود که: یا علی اگر بخواهی با دختر ابوجهل ازدواج کنی باید دختر مرا طلاق بدهی!!!


پاسخ شبهه:


اولاً) طبق شهادت علمای رجال ـ مثل «ابن حجر» در جلد 6 کتاب «العصابة»، ص 94 ـ «مسور بن مخرمه» در سال دوم هجرت تازه به دنیا آمده بود. بنابراین ـ همانگونه که «ابوعلم» از علمای بزرگ دانشگاه الازهر نیز در ص 170 کتاب «فاطمة الزهراء» نوشته است ـ روایت جعلی خواستگاری علی(علیه السلام) از جویریه در سال دوم هجرت بوده است. پس در آن زمان یا «مسور» متولد نشده بود یا در قنداق بوده است!


ثانیاً) «جُوِیریة» تا سال هشتم هجرت کافر بود و ازدواج با کافر حرام است.


ثالثاً) این دختر تا زمان حیات پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) ـ سال دهم هجرت ـ اصلا به مدینه نیامد تا این اتفاقات رخ دهد.


شان صدور روایت:

1-از مجاهد نقل شده است كه رسول خدا صلی الله علیه وآله در یكی از روزها، كه گویا هدفش تنها معرفی حضرت زهرا سلام الله علیها بود، از خانه خارج شد در حالی دست فاطمه زهرا سلام الله علیها در دستش بود. در حضور مردم فرمود:هر كسی كه فاطمه را می‌شناسد كه می‌شناسد، و هر كسی او را نمی‌شناسد، بداند او فاطمه دختر پیامبر و پاره تن من قلب من در میان بدن من است:

دوم: دشمنان امیر مؤمنان علیه السلام شایعه كردند كه آن حضرت از دختر ابو جهل خواستگاری كرده است. این خبر به فاطمه زهرا سلام الله علیها رسید و در نهایت رسول خدا نیز از جریان آگاه شد. آن حضرت روی منبر قرار گرفت و در باره فاطمه این جمله را بیان كرد. به عقیده علمای اهل سنت، مخاطب رسول خدا صلی الله علیه وآله حضرت علی علیه السلام بوده است كه با خواستگاری اش مقدمه این فرمایش را فراهم كرده بود.

برار تفهیم بهتر میتوانید جهت شان صدور این روایت
به این چند لینک مراجعه نمائید

لینک اول

لینک دوم ازدواج مجدد حضرت امیر با دختر ابوجهل دروغ است

لینک سوم پاسخ شبهه وهابیت پیرامون حدیث مذکور


تاریخ : شنبه 1393/09/15 | ساعت 16 و 09 دقیقه و 10 ثانیه | نویسنده : ابراهیم دلشاد تنیانی | نظرات
.: Weblog Themes By Slide Skin:.
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic